Developing online lesson materials in HTML with the game English for HTML
Keywords:
learning materials, HTML, educational game, web development, online educationAbstract
This project aims to develop an online HTML learning material using the game "English for HTML" as an educational tool for first-year vocational certificate students in Information Technology at ASEAN Business College. The methodology included the development of teaching materials, testing, and evaluation. The sample group consisted of 33 students. The findings revealed that the sample group expressed a high level of satisfaction with the learning material, with an average score of 4.74 for content, 4.70 for visuals and colors, and 4.68 for presentation management. This reflects the effectiveness of the material in enhancing HTML learning skills.
References
• ประภากร โลห์ทองคํา. (2522). กลุ่ม: การสอนกลุ่มสัมพันธ์ในโรงเรียน, ภาควิชาหลักสูตรและการสอน คณะครุศาสตร์, วิทยาลัยครูนครราชสีมา.
• รศ.ดร.ประหยัด จิระวรพงศ์. (2555). วิธีสอนแบบ Game Based Learning เป็นวิธีการจัดการเรียนการสอนในรูปแบบหนึ่ง ซึ่งถูกออกแบบมาเพื่อให้มีความสนุกสนานไปพร้อม ๆ กับการได้รับความรู้. [ออนไลน์]. เข้าถึงได้จาก: http://ct-education.blogspot.com/p/blog-page_17.html
• ไพจิตร สะดวกการ. (2543). เรียนผูกเรียนแก้ภูมิปัญญาไทยสอดคล้องกับทฤษฎีคอนสตรัคติวิซึม ปฏิรูปการศึกษา.
• ศรัญญา ผาเป้า. (2551). ผลการใช้เกมคอมพิวเตอร์เป็นสื่อเสริม วิชาวิทยาศาสตร์สำหรับนักเรียนช่วงชั้นที่ 2 ที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนทางวิทยาศาสตร์ต่างกัน. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.
• ศิริวรรณ เจียรศักดิ์วัฒนา. (2554). บทบาทของครอบครัวและเพื่อนที่มีต่อการเล่นเกมออนไลน์ของวัยรุ่นในจังหวัดปทุมธานี. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.
• ศศิวรรณ จันทร์เชื้อ. (2551). พฤติกรรมการเล่นเกมออนไลน์ของนักเรียนช่วงชั้นที่ 2 ในกรุงเทพมหานครและจังหวัดนครสวรรค์. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์.
• สกุล สุขศิริ. (2550). ผลสัมฤทธิ์ของสื่อการเรียนรู้แบบ Game Based Learning. สารนิพนธ์วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต, สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์.
• Grambs, J.D., Carr, J.C., & Fitch, R.M. (1970). Modern Methods in Secondary Education (3rd ed.). New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
• Malone, T.W. (1981). "What Makes Computer Games Fun?" Byter, 6.
• Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. New York: McGraw-Hill.
• Souillard, A., & Kerr, A. (1990). Problem Solving Activities for Science and Technology Students. English Teaching Forum.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Chalermkarnchana Academic Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.